• Meer dan 100.000 tevreden klanten gingen je voor
  • Verstuurd binnen 3-5 werkdagen

Klantenservice

Heb je een vraag? Wij helpen je graag verder!

Vakmanschap Foto op hout met passie en vakmanschap gemaakt
Levering foto op hout Binnen 5 werkdagen verstuurd (spoed binnen 3 werkdagen)
Houtprints beste kwaliteit Onze klanten geven ons een 9.3/10!

Wij proberen je op onze website zo uitgebreid mogelijk te informeren! Toch kan het voorkomen dat je een vraag hebt over een onderwerp dat niet (duidelijk) op onze website staat. Onderstaand een lijst met veelvoorkomende vragen en onderwerpen.

Klik op een vraag naar keuze en het antwoord komt in je scherm. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, onze Klantenservice helpt je graag verder!

Meest gestelde vragen

Foto op hout informatie

Je vraag is nog niet beantwoord?

Neem dan contact met ons op!

✉   info@FotoOpHout.nl

✆   0854013344
(Ma t/m Do: 08.00-12.00 | 13.00-17.00 | Vrij: 08.00-12.00 | 13.00-16.00)

MEEST GESTELDE VRAGEN

1. Wat is de levertijd van een foto op hout?

Levertijd standaard

Je foto op hout wordt na goedkeuring op kwaliteit van jouw foto binnen 5 werkdagen verstuurd. Onze vervoerder levert uitsluitend op werkdagen en niet op zaterdag. In onderstaand schema kun je zien wanneer je foto uiterlijk wordt verzonden.

Standaard verzending Binnen 5 werkdagen verstuurd
Bestelling geplaatst op: Bestelling uiterlijk verstuurd op:
Maandag Vrijdag
Dinsdag Maandag
Woensdag Dinsdag
Donderdag Woensdag
Vrijdag Donderdag
Zaterdag Vrijdag
Zondag Vrijdag

 

SPOED order Binnen 3 werkdagen verstuurd
Bestelling geplaatst op: Bestelling uiterlijk verstuurd:
Maandag Donderdag
Dinsdag Vrijdag
Woensdag Maandag
Donderdag Dinsdag
Vrijdag Woensdag
Zaterdag Donderdag
Zondag Donderdag


LET OP: de levertijd van je bestelling gaat in zodra wij je bestelling + betaling hebben ontvangen.
Heb je betaald via 'Overschrijving via bank'? Dan kan het enkele werkdagen duren voordat wij je betaling hebben ontvangen en je foto in productie nemen. Bestellingen die betaald zijn via iDEAL en Achteraf betalen, worden direct in productie genomen. LET OP: de levertijd van een collage gaat in nadat je akkoord hebt gegeven op het ontwerp dat wij hebben gemaakt.

Bestellingen met daarin producten groter dan 180x100 cm, hebben een langere levertijd. Deze bestellingen worden binnen 10 werkdagen verstuurd. Als je kiest voor de spoedoptie bij een groter formaat, dan zal je order binnen 7 tot 10 werkdagen verstuurd worden. Heb je je order eerder nodig? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice.

terug naar overzicht

2. Wat is de status van mijn bestelling?

Je krijgt na iedere status-update een e-mail van ons. Ontvang je dit e-mailbericht niet? Wellicht is de mail in de 'Ongewenste mailbox' terechtgekomen. Heb je tijdens het bestellen een account bij ons aangemaakt? Dan kun je de status van je bestelling ook bekijken in je persoonlijke account. Log in met je e-mailadres en wachtwoord en je kunt direct de status van je bestelling bekijken.

terug naar het overzicht

3. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?

Als je een bestelling bij ons hebt geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging van ons. Heb je de e-mail met orderbevestiging niet ontvangen? Waarschijnlijk is de bevestigingsemail dan in je Spambox (Ongewenste e-mail) terechtgekomen. Open deze box in je e-mailaccount en bekijk of het bericht daar tussenstaat. Is dit het geval? Markeer het bericht dan als 'Geen spam' zodat eventuele volgende statusupdates direct in je Postvak IN verschijnen.

terug naar het overzicht

4. Wat doe ik als ik mijn bestelling niet kan afronden?

Het is mogelijk dat het door een foutmelding of een instelling van je browser niet mogelijk is om je bestelling af te ronden. In dat geval adviseren wij je contact op te nemen met onze klantenservice via info@FotoOpHout.nl of telefoonnummer 085-4013344. Vermeld in je e-mail welke foutmelding je krijgt en voeg als het mogelijk is een screenshot of foto van je scherm toe aan je bericht. Onze medewerkers zullen dan samen met jou je bestelling alsnog afronden, zodat je zo snel mogelijk van je foto op hout kunt genieten!

terug naar het overzicht

5. Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Als je betaling is mislukt, kan dit verschillende redenen hebben:

  • Er is een storing bij de betreffende bank
    Wij adviseren je contact op te nemen met je bank of even af te wachten tot de storing is verholpen. Vervolgens kun je de betaling nogmaals proberen te plaatsen via 'Overschrijving via bank'.
  • Je hebt voor achteraf betalen gekozen, maar deze optie wordt niet geaccepteerd
    Het kan voorkomen dat je nu niet gebruik kunt maken van de achteraf betalen functie. De reden hiervoor is dat Buckaroo (onze betaaldienst) een gegevenscontrole uitvoert voor ieder nieuw betaalverzoek. Deze toetsing bestaat uit het controleren van je (betaal)gegevens. Waarschijnlijk is er bij jou iets geconstateerd waardoor Buckaroo heeft besloten geen toestemming te geven voor achteraf betalen. Door het uitvoeren van deze professionele toetsing, gaat men potentieel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen. Buckaroo hanteert een strikt privacybeleid, zoals omschreven in haar privacystatement.
  • Wat als achteraf betalen niet lukt?
    Als achteraf betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes:

- iDEAL
Je rekent je betaling snel en veilig af met iDEAL. Ga hiervoor opnieuw naar je winkelwagen en kies bij de laatste stap voor de betaaloptie iDEAL. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je bestelling in productie genomen.
> Via iDEAL betalen

- Overschrijving via bank
Via je eigen internetbankier programma kun je eenvoudig en veilig een bankoverschrijving doen. In de omschrijving van de overschrijving vul je je ordernummer in. Als je via een bankoverschrijving betaalt, duurt het ongeveer 1 à 2 werkdagen voordat wij je betaling hebben ontvangen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.

Bankgegevens
Rabobank 10.22.52.181 t.n.v. FotoOpHout.nl in Kollum
IBAN: NL02-RABO-010.22.52.181BIC: RABONL2U

terug naar het overzicht

6. Is de kwaliteit van mijn foto voldoende?

Je wilt natuurlijk dat je foto zo scherp mogelijk wordt afgedrukt op hout. De kwaliteit van je foto speelt hierin een belangrijke rol. Als je een grote foto bestelt, is de kwaliteit belangrijker dan wanneer je een kleiner formaat bestelt. Een foto wordt namelijk 'uitgerekt' als deze groot wordt afgedrukt, bij een matige fotokwaliteit kan de foto dan minder scherp worden. Een foto die afgedrukt wordt op hout, kan ook heel mooi uitkomen als deze iets wazig is. Twijfel je over de kwaliteit van je foto? Stuur dan vrijblijvend een e-mail naar onze Klantenservice. In de e-mail vermeld je welk formaat je graag wilt bestellen. Je foto voeg je als bijlage bij. Je e-mail kun je sturen naar info@FotoOpHout.nl. Onze medewerkers geven je graag advies!

terug naar het overzicht

7. Wat kost een foto op hout?

Voordat een foto op hout bij onze klanten terechtkomt, heeft het een heel productieproces achter de rug. Hout is een natuurproduct, waardoor het veel bewerkingen nodig heeft om het uiteindelijk geschikt te maken om op te printen. Onze medewerkers werken met veel passie en vakmanschap aan jouw waardevolle momenten. Een arbeidsintensief proces waardoor je bijna wel kunt spreken van een échte ambacht!

De kosten van je foto op hout hangen af van het formaat en houtsoort die je kiest. Je hebt al een foto op hout vanaf € 10,95. Voor meer informatie over de houtsoorten en prijzen verwijzen wij je naar:

> Formaten en prijzen Foto op hout geprint

terug naar het overzicht

 

KLANTENSERVICE

Vragen

Vragen stellen staat natuurlijk vrij. Wel willen je graag wijzen op deze uitgebreide vragenpagina waar veel antwoorden op veelvoorkomende vragen te vinden zijn.

Mocht je vraag of onderwerp er niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.

> Contactpagina

terug naar het overzicht

Suggesties

Wij kunnen natuurlijk het meest leren van onze klanten. Daarom, heb je suggesties, opmerkingen, tips of ervaringen die je met ons wilt delen? Laat het ons weten!

> Contactpagina

terug naar het overzicht

Klachten

Wij hopen het niet, maar het kan natuurlijk voorkomen dat je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening. Dien je klacht dan binnen 4 werkdagen bij ons in, zodat we je zo snel mogelijk tegemoet kunnen komen. Wij doen er alles aan om je met een tevreden gevoel aan ons terug te laten denken. Daarom ontvangen we je klacht graag! Je klacht ontvangen wij graag per e-mail: info@FotoOpHout.nl.
We vragen je vriendelijk een (of meerdere) foto ('s) van je fotoproduct bij te voegen zodat we je klacht direct in behandeling kunnen nemen. Op werkdagen heb je binnen 24 uur een reactie op je bericht.

> Contactpagina

terug naar het overzicht

Bereikbaarheid

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8:00 uur tot 12:00 uur en van 13:00 uur tot 16:00 uur. Heb je een e-mailbericht gestuurd? Dan kun je daar op werkdagen binnen 24 uur een reactie op verwachten.

terug naar het overzicht

Algemene voorwaarden

Onze Algemene voorwaarden kun je vinden via de onderstaande link.

> Algemene Voorwaarden

terug naar het overzicht

Bescherming persoonsgegevens

Als je een bestelling plaatst in een webshop, wil je natuurlijk dat er vertrouwelijk om wordt gegaan met je gegevens. Wij beloven dat wij uiterst zorgvuldig met je gegevens en beeldmateriaal omgaan.

Natuurlijk hebben we wel wat gegevens van je nodig om je bestelling in orde te maken en bij je af te kunnen leveren.

Welke gegevens hebben we van je nodig?

Voor- en achternaam: Wij hebben je naam nodig om je bestelling op te kunnen slaan en te kunnen versturen en je eventueel verder te helpen als je een vraag hebt.

Adres en woonplaats: Je adres en woonplaats hebben wij uiteraard nodig om je bestelling netjes en op tijd op het gewenste adres af te kunnen leveren.

Telefoonnummer: Mochten er onverhoopt vragen ontstaan over je bestelling, dan nemen wij bij twijfel even contact met je op.

E-mailadres: Je e-mailadres ontvang je van ons een bestelbevestiging en een link waarmee je je bestelling kunt volgen. Handig om op de hoogte te blijven dus!

▲ terug naar het overzicht

Beveiligde bestel- en betaalomgeving

Wij snappen als geen ander hoe belangrijk het is dat je veilig en verantwoord een bestelling plaatst en betaalt. Daarom is ons bestel- en betaalsysteem voorzien van een beveiliging, een zogenoemde 'SSL-verbinding'. Zo kunnen anderen niet 'stiekem' met je meekijken. Om met SSL te betalen, heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje bovenin je browser.

terug naar het overzicht

 

BESTELLEN

Productoverzicht

Op FotoOpHout.nl bestel je je mooiste foto op hout. Voor meer informatie over een foto op hout verwijzen wij je naar > Informatie foto op hout

Ook kun je bij ons terecht voor andere fotoproducten: foto op canvas, foto op plexiglas, foto op aluminium, foto op forex, fotoposter en tuinposter.

terug naar het overzicht

Bestelling plaatsen

FotoOpHout.nl is dé specialist in foto op hout bedrukken. Plaats je bestelling eenvoudig, veilig en snel via de volgende stappen:

  • Klik op de oranje bestelbutton 'Direct bestellen';
  • Kies je favoriete fotoproduct en klik op de bestelbutton onder dat product;
  • Nu ben je in de besteltool. Je uploadt hier je foto vanaf je computer, Facebook, Instagram of Flickr;
  • Je kiest vervolgens de opties van je fotoproduct;
  • Ga naar de volgende stap en selecteer eventuele extra opties;
  • Is je bestelling naar wens samengesteld? Voeg je product dan toe aan de winkelwagen;
  • Je kunt ervoor kiezen nog een foto te bestellen, hiervoor doorloop je dezelfde stappen als hierboven;
  • Heb je een kortingscode? Voer deze dan in en klik op 'Pas toe';
  • Ben je tevreden over je bestelling? Klik dan op 'Bestelling afronden';
  • Vul je persoonsgegevens en adres in;
  • Betaal je bestelling via één van onze betaalopties;
  • Je bestelling wordt binnen 3-5 werkdagen naar je huisadres verstuurd.

terug naar het overzicht

Geen orderbevestiging ontvangen

Je bent natuurlijk benieuwd of wij je bestelling in goede orde hebben ontvangen. Daarom sturen wij iedere klant via e-mail een orderbevestiging. Heb jij geen orderbevestiging ontvangen? Waarschijnlijk is de e-mail dan in de map 'Ongewenste post' of 'Spam' terechtgekomen. Is dit het geval? Markeer dan je bericht even als 'Gewenste post'. Overige statusupdates zullen dan voortaan in je Inbox worden geplaatst. Indien je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kun je de status van je bestelling bekijken via je account. Je kunt gemakkelijk inloggen op je account via de volgende link: Inloggen op account Mocht je geen account hebben aangemaakt, neem dan even contact op met onze Klantenservice. Onze medewerkers informeren je graag over je bestelling.

terug naar het overzicht

Bestelling wijzigen of annuleren

Mocht je onverhoopt je bestelling willen wijzigen of annuleren, dan adviseren wij je contact op te nemen met onze Klantenservice. Als je foto al in productie is genomen is het NIET mogelijk je bestelling te wijzigen of te annuleren.

terug naar het overzicht

Account aanmaken

Wil je een account aanmaken op FotoOpHout.nl? Dat kan snel en gemakkelijk. De voordelen van een eigen account zijn:

  • Sneller afrekenen;
  • Je kunt meerdere afleveradressen opgeven;
  • Je kunt vorige bestellingen bekijken;
  • Je hebt inzage in de status van je bestelling.

> Account aanmaken

terug naar het overzicht

Wachtwoord vergeten

Heb je een account, maar ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Via onderstaande link vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt na je aanvraag een e-mailbericht van ons met een link om je wachtwoord te wijzigen.

> Nieuw wachtwoord aanvragen

terug naar het overzicht

 

BETALEN

Betalen via iDEAL

Betaal gemakkelijk, veilig en snel met iDEAL via je eigen bank. Het voordeel van iDEAL is dat wij je overschrijving direct ontvangen en je bestelling direct in behandeling kunnen nemen.

> Via iDEAL betalen

terug naar het overzicht

Betalen via bankoverschrijving

Het is natuurlijk ook mogelijk om je bestelling te betalen via een overschrijving bij je eigen bank. Het nadeel van een overschrijving is dat de verwerkingstijd van de betaling langer is dan bij een iDEAL betaling. Wij nemen je bestelling pas in behandeling als het bedrag is bijgeschreven op onze bankrekening.

Toch graag een overschrijving via bank doen?
Vul in de omschrijving van de overschrijving je ordernummer in. Zodra wij jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.

Bankgegevens
Rabobank 10.22.52.181 t.n.v. FotoOpHout.nl in Kollum
IBAN: NL02 RABO 0102 2521 81 BIC: RABONL2U

terug naar het overzicht

Achteraf betalen

Je kunt je bestelling eventueel betalen via de optie 'Achteraf betalen'. Je hoeft dan je bestelling pas te betalen zodra je deze hebt ontvangen (binnen 14 dagen na ontvangen van factuur). Het verschil met een overschrijving via bank is dat wij je bestelling direct in productie nemen en dus niet je betaling eerst binnen hoeven te hebben. Onze betalingspartner Afterpay zorgt voor een vertrouwde afhandeling van je betaling.

Achteraf betaling is mislukt
Het kan voorkomen dat je nu niet gebruik kunt maken van de achteraf betalen functie. De reden hiervoor is dat Afterpay (onze betaaldienst) een gegevenscontrole uitvoert voor ieder nieuw betaalverzoek. Deze toetsing bestaat uit het controleren van je (betaal)gegevens en waarschijnlijk is er bij jou iets geconstateerd waardoor Afterpay heeft besloten geen toestemming te geven voor het achteraf betalen. Door het uitvoeren van deze professionele toetsing, gaat men potentieel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen. Afterpay hanteert een strikt privacybeleid, zoals omschreven in haar privacystatement.

Als achteraf betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes:

- iDEAL (zie beschrijving hieronder)
- Overschrijving via bank (zie beschrijving hieronder)

Ik wil mijn betaling nu plaatsen via iDEAL (je bestelling wordt direct in productie genomen)
Je rekent je betaling snel en veilig af met iDEAL. Ga hiervoor opnieuw naar je winkelwagen en kies bij de laatste stap voor de betaaloptie iDEAL. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je bestelling in productie genomen.

> Via iDEAL betalen

Ik wil mijn betaling nu doen via een bankoverschrijving (je bestelling nemen wij in productie zodra wij de betaling hebben ontvangen)
Via je eigen internetbankier programma kun je eenvoudig en veilig een bankoverschrijving doen. In de omschrijving van de overschrijving vul je je ordernummer in. Als je via een bankoverschrijving betaalt, duurt het ongeveer 1 à 2 werkdagen voordat wij je betaling hebben ontvangen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.

Bankgegevens
Rabobank 10.22.52.181 t.n.v. FotoOpHout.nl in Kollum
IBAN: NL02 RABO 0102 2521 81 BIC: RABONL2U

Betaling is mislukt

1. iDEAL betaling lukt niet
Het kan voorkomen dat door een storing of een ander probleem je betaling via iDEAL mislukt. Krijg je een foutmelding van je bank dat er bijvoorbeeld een storing gaande is? Dan adviseren wij je de betaling via 'Overschrijving via bank' te plaatsen.

Via je eigen internetbankier programma kun je eenvoudig en veilig een bankoverschrijving doen. In de omschrijving van de overschrijving vul je je ordernummer in. Als je via een bankoverschrijving betaalt, duurt het ongeveer 1 a 2 werkdagen voordat wij je betaling hebben ontvangen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.

Bankgegevens
Rabobank 10.22.52.181 t.n.v. FotoOpHout.nl in Kollum
IBAN: NL02 RABO 0102 2521 81 BIC: RABONL2U

2. Overschrijving via bank lukt niet
Ondervind je problemen bij het plaatsen van een betaling via 'Overschrijving via bank'? Dan is het mogelijk dat de betreffende bank een storing heeft. Wij adviseren het op een later tijdstip nog eens te proberen.

3. Achteraf betalen lukt niet
Het kan voorkomen dat je nu niet gebruik kunt maken van de achteraf betalen functie. De reden hiervoor is dat Buckaroo (onze betaaldienst) een gegevenscontrole uitvoert voor ieder nieuw betaalverzoek. Deze toetsing bestaat uit het controleren van je (betaal)gegevens en waarschijnlijk is er bij jou iets geconstateerd waardoor Buckaroo heeft besloten geen toestemming te geven voor het achteraf betalen. Door het uitvoeren van deze professionele toetsing, gaat men potentieel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen. Buckaroo hanteert een strikt privacybeleid, zoals omschreven in haar privacystatement.

Als achteraf betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes:

- iDEAL (zie beschrijving hieronder)
- Overschrijving via bank (zie beschrijving hieronder)

Ik wil mijn betaling nu plaatsen via iDEAL (je bestelling wordt direct in productie genomen)
Je rekent je betaling snel en veilig af met iDEAL. Ga hiervoor opnieuw naar je winkelwagen en kies bij de laatste stap voor de betaaloptie iDEAL. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je bestelling in productie genomen.

> Via iDEAL betalen

Ik wil mijn betaling nu doen via een bankoverschrijving (je bestelling nemen wij in productie zodra wij de betaling hebben ontvangen)
Via je eigen internetbankier programma kun je eenvoudig en veilig een bankoverschrijving doen. In de omschrijving van de overschrijving vul je je ordernummer in. Als je via een bankoverschrijving betaalt, duurt het ongeveer 1 à 2 werkdagen voordat wij je betaling hebben ontvangen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.

Bankgegevens
Rabobank 10.22.52.181 t.n.v. FotoOpHout.nl in Kollum
IBAN: NL02 RABO 0102 2521 81 BIC: RABONL2U

terug naar het overzicht

Factuur ontvangen

Als je een bestelling bij ons plaatst, ontvang je automatisch een factuur van je bestelling. Deze factuur is als bijlage bijgevoegd bij je orderbevestiging. Heb je onverhoopt geen factuur ontvangen? Stuur dan even een e-mailbericht naar info@FotoOpHout.nl. Onze Klantenservice stuurt je dan even een nieuwe factuur.

terug naar het overzicht

 

BEZORGING

Levertijd

Je foto op hout wordt, na goedkeuring op kwaliteit van jouw foto, binnen 5 werkdagen verstuurd. Onze vervoerder levert uitsluitend op werkdagen en niet op zaterdag. In onderstaand schema kun je zien wanneer je foto uiterlijk wordt verzonden.

LET OP: wil jij je bestelling naar het buitenland verzenden? Bestel dan voor 12.00! Anders gaat de levertijd pas de volgende dag in. 

Standaard verzending Binnen 5 werkdagen verstuurd
Bestelling geplaatst op: Bestelling uiterlijk verstuurd op:
Maandag Vrijdag
Dinsdag Maandag
Woensdag Dinsdag
Donderdag Woensdag
Vrijdag Donderdag
Zaterdag Vrijdag
Zondag Vrijdag

 

SPOED order Binnen 3 werkdagen verstuurd
Bestelling geplaatst op: Bestelling uiterlijk verstuurd:
Maandag Donderdag
Dinsdag Vrijdag
Woensdag Maandag
Donderdag Dinsdag
Vrijdag Woensdag
Zaterdag Donderdag
Zondag Donderdag


LET OP: de levertijd van je bestelling gaat in zodra wij je bestelling + betaling hebben ontvangen.
Heb je betaald via 'Overschrijving via bank'? Dan kan het enkele werkdagen duren voordat wij je betaling hebben ontvangen en je foto in productie nemen. Bestellingen die betaald zijn via iDEAL en Achteraf betalen, worden direct in productie genomen. LET OP: de levertijd van een collage gaat in nadat je akkoord hebt gegeven op het ontwerp dat wij hebben gemaakt.

Bestellingen met daarin producten groter dan 180x100 cm, hebben een langere levertijd. Deze bestellingen worden binnen 10 werkdagen verstuurd. Als je kiest voor de spoedoptie bij een groter formaat, dan zal je order binnen 7 tot 10 werkdagen verstuurd worden. Heb je je order eerder nodig? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice.

Levertijd overige producten

Naast foto op hout, bieden wij ook andere wanddecoratie aan. Zo kun je ook kiezen uit foto op canvasfoto op aluminiumfoto op plexiglasfoto op forexfoto op tuinposter en foto op poster. Ook bieden wij verschillende fotocadeaus aan, waaronder foto op mokfoto op sleutelhanger en foto op placemat. Kun je niet kiezen uit al deze mooie producten? Dan heb je ook nog de optie om een cadeaubon te bestellen. Hieronder worden de levertijden van alle wandddecoratie en fotocadeaus omschreven. Voor deze producten gelden andere levertijden dan voor een foto op canvas. LET OP: ook bij deze producten geldt: bestel je na 12.00, dan gaat de levertijd pas de dag erna in!

Levertijden fotocadeaus 2 werkdagen

Wil je één van onze leuke fotocadeaus bestellen? Dan wordt deze binnen 2 werkdagen al naar je opgestuurd! 

LET OP: wil jij je bestelling naar het buitenland verzenden? Bestel dan voor 12.00! Anders gaat de levertijd pas de volgende dag in. 

Standaard verzending Binnen 2 werkdagen verstuurd
Bestelling geplaatst op: Bestelling uiterlijk verstuurd op:
Maandag Woensdag
Dinsdag Donderdag
Woensdag Vrijdag
Donderdag Maandag
Vrijdag Dinsdag
Zaterdag Woensdag
Zondag Woensdag

Levertijd voor alle wanddecoratie (behalve Tuinposter, poster en aluminium) 5 werkdagen

Bij alle overige wanddecoratie doen wij ons best om je bestelling binnen 4 werkdagen te versturen! Deze pakketten worden veelal door DHL bij je thuis geleverd. 

LET OP: voor formaten groter dan 180x100 cm geldt een levertijd van ca. 7 werkdagen. Dit kan echter oplopen tot maximaal 10 werkdagen, aangezien grotere formaten door onze eigen koerier worden afgeleverd.

Tuinposter, poster en aluminium 3 werkdagen

Wil je een tuinposter, poster of foto op aluminium bestellen? Dan wordt dit product binnen 3 werkdagen verstuurd. 

LET OP: wil jij je bestelling naar het buitenland verzenden? Bestel dan voor 12.00! Anders gaat de levertijd pas de volgende dag in. 

Standaard verzending Binnen 3 werkdagen verstuurd
Bestelling geplaatst op: Bestelling uiterlijk verstuurd op:
Maandag Donderdag
Dinsdag Vrijdag
Woensdag Maandag
Donderdag Dinsdag
Vrijdag Woensdag
Zaterdag Donderdag
Zondag Donderdag

LET OP: voor formaten groter dan 180x100 cm geldt een levertijd van ca. 7 werkdagen. Dit kan echter oplopen tot maximaal 10 werkdagen, aangezien grotere formaten door onze eigen koerier worden afgeleverd.

Levertijd geborsteld aluminium

Voor geborsteld aluminium geldt een afwijkende levertijd van 5 werkdagen. Bij geborsteld aluminium is het niet mogelijk om een SPOEDlevering te plaatsen.

Cadeaubonnen 1 werkdag

Tot slot worden onze cadeaubonnen binnen 1 werkdag naar je verstuurd. Mocht je geen keuze kunnen maken, dan heb jij al heel snel een cadeaubon in huis om cadeau te geven!

terug naar overzicht

Verzendkosten

Wanddecoratie

Standaard pakket (tot 120x80 cm en 100x100 cm) Verzendkosten
Canvas GRATIS
Hout, plexiglas, aluminium, forex, poster, tuinposter € 5,95
Acrylaatblok en houtblok € 5,95

Middelgroot pakket (formaten tot 170x90) Verzendkosten
Canvas € 9,95
Hout, plexiglas, aluminium, forex, poster, tuinposter € 9,95

Groot pakket (formaten groter dan 170x90) Verzendkosten
Canvas € 15,95
Hout, plexiglas, aluminium, forex € 15,95
Poster, tuinposter € 15,95


Fotocadeaus

Sublimatie post (verzending met PostNL) Verzendkosten
Sleutelhanger, muismat, tegel, onderzetter € 2,95
Sublimatie pakket
Mok en overige fotocadeaus € 3,95


Cadeaubonnen

Al onze cadeaubonnen worden GRATIS verstuurd!

Wil je een fotoproduct verzenden naar het buitenland? Kijk dan even bij verzending naar het buitenland voor meer informatie.

▲ terug naar overzicht

Status van bestelling

Je kunt de status van je bestelling gemakkelijk bekijken via je account op onze website (indien aangemaakt). Via de volgende link ga je naar je account en log je in met je e-mailadres en wachtwoord.

> De status van mijn bestelling bekijken in mijn account

Via e-mail ontvang je ook statusupdates van ons over de voortgang van je bestelling. Ontvang je deze e-mails niet? Dan komen de e-mails waarschijnlijk in je 'Spam' of 'Ongewenste post' terecht. Ga naar de betreffende berichten en geef aan dat het afzender veilig is, dan ontvang je onze e-mails in het vervolg in je Postvak IN.

terug naar overzicht

Verzending naar buitenland

LET OP: wil jij je bestelling naar het buitenland verzenden? Bestel dan voor 12.00! Anders gaat de levertijd pas de volgende dag in. 

Wij kunnen onze fotoproducten ook verzenden naar het buitenland. Je fotoproduct wordt in dit geval binnen 7 werkdagen verstuurd. Wil je je fotoproduct in een ander land ontvangen? In de checkout kun je gemakkelijk aangeven in welk land jij je bestelling wilt ontvangen. Staat jouw land er niet bij of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Verzendkosten naar het buitenland zijn als volgt:

Wanddecoratie

Standaard pakket (tot 120x80 cm en 100x100 cm) Verzendkosten
Canvas € 6,95
Hout, plexiglas, aluminium, forex, poster, tuinposter € 6,95
Acrylaatblok en houtblok € 6,95

Middelgroot pakket (formaten tot 170x90) Verzendkosten
Canvas € 10,95
Hout, plexiglas, aluminium, forex, poster, tuinposter € 10,95

Groot pakket (formaten groter dan 170x90) Verzendkosten
Canvas € 16,95
Hout, plexiglas, aluminium, forex € 16,95
Poster, tuinposter € 16,95


Fotocadeaus

Sublimatie post (verzending met PostNL) Verzendkosten
Sleutelhanger, muismat, tegel, onderzetter € 3,95
Sublimatie pakket
Mok en overige fotocadeaus € 4,95


Cadeaubonnen

Al onze cadeaubonnen worden GRATIS verstuurd!

▲ terug naar overzicht

Wat als ik niet thuis ben

Onze fotoproducten worden geleverd door onze vervoerspartner DHL. Nadat je een e-mailbericht van ons hebt ontvangen met de melding dat je fotoproduct is verstuurd, wordt je order binnen ongeveer 2 werkdagen afgeleverd.

Als je niet thuis bent op het moment van levering zijn er twee opties:

  • De chauffeur van DHL heeft een 'Niet thuis bericht' achtergelaten. Via de gegevens in dit bericht kun je een afspraak maken voor een nieuwe levering;
  • De chauffeur van DHL heeft een bericht achtergelaten dat je pakket is afgeleverd bij je buren.

terug naar overzicht

Fotoproduct retour sturen

Onze fotoproducten worden voor jou op maat gemaakt op basis van jouw geüploade foto en jouw keuzes in onze besteltool. Uiteraard kun je het product retourneren wanneer je niet tevreden bent over de kwaliteit, wanneer het product beschadigd is en/of wanneer er onderdelen missen. We willen je vragen dan de drie onderstaande stappen te volgen:

1. Breng ons op de hoogte!
Heb je een klacht? Opmerkingen of klachten over het product na ontvangst moeten binnen 3 werkdagen bij ons vermeld worden. Wij willen graag zo snel mogelijk je klacht afhandelen, zodat je snel kan genieten van je foto. Na het insturen van je opmerking of klacht, heb je binnen 24 uur van ons een reactie. Je kunt jouw klacht met bijbehorende foto sturen naar volgend e-mailadres: info@fotoophout.nl.

2. Wij sturen je een retourlabel
Wij maken een retourlabel voor je aan. Dit label sturen wij je via de e-mail. Print dit label uit en plak dit op het retourpakketje. Lever vervolgens het pakketje in bij een DHL pakketshop. 

3. Je ontvangt een nieuw fotoproduct, een waardebon of het aankoopbedrag retour.
Afhankelijk van jouw klacht en opmerkingen bieden wij jou binnen 3 werkdagen nadat het het product bij ons retour gekomen is, een passende oplossing in de vorm van een nieuw fotoproduct, een waardebon of het aankoopbedrag retour op jouw bankrekening.

terug naar overzicht

 

INFORMATIE OVER FOTO OP HOUT

Wat is een foto op hout

Een foto op hout is de nieuwste trend! Je foto wordt geprint op een houtsoort naar keuze. Door de mooie, unieke structuur van het hout krijgt je foto een bijzonder levendig karakter.

Voor meer informatie over een foto op hout, verwijzen wij je naar onze informatiepagina op onze website.

> Foto op hout printen

Foto afgedrukt op hout

terug naar overzicht

Formaten en prijzen foto op hout

De prijs van een foto op hout is afhankelijk van het formaat en de houtsoort die je kiest. Je hebt al een foto op hout vanaf € 10,95. Hiermee zijn we de goedkoopste aanbieder van Nederland. Voor meer informatie over onze prijzen en formaten verwijzen wij je naar onze prijzenpagina.

> Foto op hout prijzen

terug naar overzicht

 

Foto op hout maatwerk

Afwijkende formaten foto op hout

Sommige situaties vragen om maatwerk. Wij denken graag met je mee! Neem voor speciale wensen of formaten gerust eens vrijblijvend contact met ons op.

> Contact opnemen met FotoOpHout.nl

terug naar overzicht

 

Fotobewerkingen

Ook bewerkingen als een kleurenfoto omzetten naar zwart-wit of sepia tinten kun je gemakkelijk in onze besteltool uitvoeren. Dit doe je gratis, omdat we graag willen dat je 100% tevreden bent over je foto! Het kan voorkomen dat er toch een klein dingetje mankeert aan een foto die jij wilt laten afdrukken. Zo kan het zijn dat de persoon op de foto 'rode ogen' heeft of dat er een datum in je foto staat. Geen probleem! Deze bewerkingen verrichten we graag GRATIS voor je. Service van de zaak!

> Alle fotobewerkingen met voorbeelden

terug naar overzicht

Kwaliteit van onze houtprints

Beste foto op hout

FotoOpHout.nl is een zusterbedrijf van CanvasCompany.nl. CanvasCompany.nl is al bijna 10 jaar toonaangevend in de fotografiemarkt door marktleider te zijn in het bedrukken van foto op canvas. Wij zijn door diverse gerommeerde partijen als beste getest en kunnen honderden fotografen tot onze vaste klanten rekenen.

Als beste getest!
Voordat wij ons nieuwe product foto op hout hebben gelanceerd, is er uitvoerig getest met diverse houtsoorten en printtechnieken. Daarom durven wij met recht te zeggen dat ons product perfect is. Dat is ook de reden waarom veel fotografen en andere professionals razend enthousiast zijn over ons bijzondere product. Onlangs zijn wij in de Nationale foto op hout test als BESTE uit de bus gekomen. Een resultaat waar we natuurlijk bijzonder trots op zijn! Meer lezen over de foto op hout test.

Wij bieden onze klanten een 100% tevredenheidsgarantie. Hiermee geven we aan dat wij er alles aan zullen doen om deze klant wél blij te maken, als een klant niet tevreden is over zijn/haar product.

Duizenden tevreden klanten
Veel van onze klanten sturen ons een foto van het resultaat van hun foto op hout. Bekijk de voorbeelden van onze klanten op onze uitgebreide voorbeeldenpagina!

> Voorbeelden foto op hout

terug naar overzicht

Foto op hout houtsoorten

Zoveel mensen, zoveel wensen. Daarom bieden wij je de mogelijkheid uit meerdere houtsoorten te kiezen. De houtsoort die je kiest, heeft te maken met de functie van je foto op hout (binnen- of buitengebruik) en natuurlijk het budget dat je wilt besteden.

Foto op Vurenhout houtsoort

Foto op vurenhout (favoriet)

Houtsoort ayoushout

Foto op ayoushout (ook voor buiten)

Houtsoort steigerhout

Foto op steigerhout

Foto op Multiplex houtsoort

Foto op multiplex (budgettopper)

Voor meer informatie over onze houtsoorten verwijzen we je graag naar onze houtsoorten-pagina met diverse voorbeelden!

> Foto op hout houtsoorten

terug naar overzicht

Duurzaam hout met FSC/PEFC keurmerk

FSC PEFC Keurmerk

Wij vinden het belangrijk dat de productie van onze foto op hout niet ten koste gaat van de mooie natuur wereldwijd. Daarom maken wij alleen gebruik van hout dat uit verantwoord beheerde bossen komt en voorzien is van een FSC-keurmerk of PEFC-keurmerk. De logo's van beide keurmerken kun je tegenkomen op uiteenlopende producten waar hout aan te pas komt: drukwerk, kopieerpapier, tijdschriften, tuinhout, bouwhout, vloeren en vele andere producten.

FSC en PEFC hebben beide hetzelfde doel voor ogen: ze zijn voor duurzaam bosbeheer. Hoe meer gecertificeerd hout er wordt verkocht, hoe groter de prikkel voor boseigenaren is om voor duurzaam bosbeheer te kiezen. Op dit moment is ongeveer 10% van alle bossen wereldwijd gecertificeerd door FSC en PEFC. Er is volgens beide partijen nog een lange weg te gaan om te komen tot 100% gecertificeerde bossen wereldwijd. Als je bij het kopen van hout en andere door uit hout vervaardigde producten let op het FSC of PEFC keurmerk, draag jij ook je steentje bij aan het behoud van bossen en een gezonde leefomgeving voor mens en dier.

Duurzaam hout

terug naar overzicht

Foto op hout met whitewash behandeling

Hout is een natuurproduct. Dit houdt in dat geen plank gelijk is. De ene plank is mooi effen, zonder veel noesten, de andere plank bevat meerdere noesten. Het hout dat wij gebruiken voor je foto op hout wordt streng geselecteerd op bruikbaarheid. Je foto komt natuurlijk het meest mooi uit op hout dat niet teveel oneffenheden bevat.

Om een goede kleurechtheid te garanderen, kunnen wij je foto op hout behandelen met whitewash. Je kunt whitewash vergelijken met een dun wit laagje verf. Door een dunne laag whitewash aan te brengen, is de kleur van het hout en de noesten en nerven minder zichtbaar. Hierdoor wordt je foto helderder en kleurechter afgedrukt. Vandaar dat 90% van onze klanten kiest voor een foto op hout met whitewash. De behandeling is optioneel. Voor sommige foto's kan het juist ook mooi zijn dat de eigenschappen van hout nog duidelijk zichtbaar zijn door de foto heen. Een whitewash behandeling kost 12% extra (berekend over de betreffende foto op hout prijs).

Moet ik kiezen voor whitewash?
Smaken verschillen. Daarom kiest de ene klant wel voor whitewash en de andere niet. Het merendeel van onze klanten, zo'n 90%, kiest voor een whitewash behandeling, omdat de foto heel mooi helder wordt afgedrukt. Bij foto's met gezichten en zwart-wit foto's adviseren wij ALTIJD voor een whitewash behandeling te kiezen. Kies je er toch voor om jouw foto zonder whitewash te bestellen? Dan houdt dat in dat de kleuren minder fel worden en dat noesten en de houtstructuur van het hout zeer duidelijk zichtbaar in jouw foto naar voren komen. Wanneer er geen whitewash gebruikt wordt, worden namelijk alle witte gedeeltes van jouw foto in de houtkleur weergegeven. FotoOpHout.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele klachten die op jouw keuze om geen whitewash te gebruiken, betrekking hebben.

> Meer informatie en voorbeelden foto op hout met whitewash

terug naar overzicht

Nerven en noesten

Hout is een natuurproduct. Geen enkele plank is gelijk en dat maakt het product zo uniek! Onze houtsoorten bevatten zo weinig mogelijk oneffenheden, maar we kunnen niet voorkomen dat de eigenschappen van hout soms zichtbaar zijn. Dit is de charme van het product en dat maakt een foto op hout juist bijzonder!

Wat zijn nerven en noesten?
Nerven zijn zichtbare lijnen in hout. Ze ontstaan door de jaarringen van een boom. Noesten zijn donkere 'rondjes' in een plank. Ze ontstaan door zijtakken die aan een boom groeien. Noesten en nerven geven je foto op hout extra karakter. We zorgen er echter wel voor dat het hout dat we gebruiken niet te veel noesten en nerven bevat. Dit doen wij door hout in de hoogste klasse in te kopen en zelf nog een strenge kwaliteitscontrole uit te voeren, waarbij hout dat niet voldoet aan onze eisen, niet gebruikt wordt voor onze houtprints.

Om je foto zo kleurecht mogelijk te printen, adviseren wij een whitewash behandeling toe te passen. Dit is een licht laagje 'witte verf', waardoor de houtkleur niet door je foto komt en noesten en nerven minder zichtbaar zijn. De nerven zijn licht zichtbaar in je houtprint.

Nerven in hout
Nerven in hout

Noesten in hout
Noesten in hout (ook wel kwast of knoest genoemd)

 

terug naar overzicht

Horizontale of verticale planken

Al onze foto op houtsoorten, met uitzondering van een foto op multiplex, worden gedrukt op meerdere planken. Dit houdt in dat er dus kieren door je foto zitten. Je foto kan zowel op horizontale als verticale geplaatste planken geprint worden.

Foto op hout met horizontale planken
Foto op hout geprint op horizontale planken

Foto op hout met verticale planken
Foto op hout geprint op verticale planken

 

Natuurlijke werking van hout

Hout is een natuurproduct en 'werkt', omdat het onderhevig is aan schommelingen van de luchtvochtigheid. Wij Nederlanders leven in een zogenoemd 'zeeklimaat'. Een kenmerk van een zeeklimaat is dat er grote verschillen in luchtvochtigheid optreden in verschillende jaargetijden. Je kunt de werking van hout vergelijken met een spons: als het hout droog is (lage luchtvochtigheid) dan krimpt het en als het hout vochtig is (hoge luchtvochtigheid) zal het uit gaan zetten.

Wat houdt dit 'werken' in voor jouw foto op houtproduct?
Als je foto op hout in je woning hangt, krijgt het te maken met veel temperatuurwisselingen. Zo zul je 's winters overdag regelmatig de temperatuur in je woning opschroeven, terwijl je 's nachts de temperatuur waarschijnlijk wat lager hebt. Ook 's zomers is het de ene dag warmer in je woning dan de andere dag. Door deze temperatuurverschillen kan je houtprint gaan 'werken'. Hierdoor kunnen er verschillen optreden in de kieren tussen de planken. De kieren kunnen de ene keer breder zijn dan een andere keer. De werking van het hout is niet meteen een nadeel. Het versterkt namelijk dat natuurlijke uitstraling van je mooie foto op hout!

terug naar overzicht

Foto op hout voor buiten

Niet alle houtsoorten zijn geschikt om buiten te hangen. Daarom bieden wij de houtsoort ayoushout aan. Ayoushout staat bekend als zeer sterke en duurzame houtsoort en is daarom ook geschikt voor buitengebruik. Een foto op hout dient onder een afdakje opgehangen te worden. Hang je de foto niet onder een afdakje? Dan zal de kwaliteit van je houtprint afnemen en de planken kunnen gaan kromtrekken door het blootstellen aan vocht.

Lees meer over een foto op hout voor buiten op onze website.

> Foto op hout voor buiten

terug naar overzicht

Foto op hout ophangen

Als je je foto op hout op wilt hangen aan de wand, is een ophangsysteem handig. Deze kan optioneel bijbesteld worden in onze besteltool. De kosten van een ophangsysteem zijn € 3,47.

terug naar overzicht

Zakelijke mogelijkheden

Zakelijke klanten hebben vaak andere wensen dan veel van onze particuliere klanten. Geen probleem! Wij denken graag met je mee in mogelijkheden. Wil je bijvoorbeeld meerdere foto op houtprints afnemen? Dan kunnen we een offerte op maat maken. Heb je andere wensen voor wat betreft het formaat of iets anders? Ook hierin zijn we flexibel! Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

> Meer over de zakelijke mogelijkheden

terug naar overzicht

Fotograaf of reseller

Wij kunnen inmiddels honderden tevreden fotografen, kunstenaars, reclamebureaus, resellers en vele andere partijen rekenen tot ons vaste klantenbestand.

  • Wij leveren constante kwaliteit;
  • Wij werken met aantrekkelijke kortingen/marges;
  • Je krijgt een vast contactpersoon;
  • In overleg is bijna alles mogelijk!

Heb je ook interesse in een samenwerking? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op!

> Meer over ons fotograaf en reseller programma

terug naar overzicht